it's history.

Hej mina vänner djuren

Regnet öser ner över Londons gator och mörket har lagt sig för länge sedan. Vintern är verkligen på väg.

Själv är jag brutalt trött. Kom hem från Alex sent idag och däckade i sängen. Vi gick och la oss vid 5-tiden imorse och vaknade hyfsat tidigt. Det stod tekken, drinkar och filmmaraton på schemat. Jag känner mig verkligen som hemma där. Dock är de nattliga rutinerna inte särskilt hälsosamma när man ska jobba. Tur att jag har snälla host-parents. Känner att min engelska börjar flyta på som bara den och jag lär mig nya ord hela tiden. Här finns så sjukt mycket ord man aldrig tänkte att man faktiskt skulle behöva. Toppen av allt var när jag glömde vad mjöl hette häromdan:

Jag: Oh, shit, don't know the name for it...

Alex: well, describe it?

Jag: ehum, its like a "powder" and it's white

Alex: That would be what we usually call Cocaine here in uk.

Jag: Never mind Alex.

Vi la ner diskussionen.

Drömde om Sverige, Jesus och dans inatt.Som vanligt har jag återkommande domedagsdrömmar. What to do. Imorgon ska jag verkligen bara vara hemma, tjillidilla, titta på en film, köpa hem lite extra god frukt och njuta av staden som aldrig sover. Nu - spicy enchilladasssssss!

Over and out

Hejochhå vad mitt hår växer!


Kommentarer
Postat av: Joooohanna

du är fin som snus och det var väldigt trevligt att prata med dig. intressant det där med skype. ursäktar för finnarna och fett hår. well, PUSS!

2010-10-03 @ 18:50:30
URL: http://johannafridawilma.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0